Proč klasické obchody upadají? Odpověď je poměrně jednoduchá. Nedokáže konkurovat kvalitním a nablýskaným e-shopům. Přeháním.
Průměrný kamenný obchod nevypadá nijak zajímavě. Výlohy jsou zašlé (nejde dovnitř pořádně vidět), reklama nulová, stejně tak i podvědomí mezi lidmi. Už vůbec nemluvím o nekvalitním personálu. To je krutá pravda o většině obchodech, hospodách, kavárnách…
Dnes jsem šel po ulici a doslova mě zarazila ubohost výloh. Například ta prodejna s oblečením. Vidím skrz výlohu nějaké hadry, ale vůbec mě neláká jít dovnitř. Přitom hledám kalhoty na jaro. Na 1/5 výlohy mají nic neříkající fujtajbl barevny název firmy a hotovo. Asi si mám domyslet, o co jde.
Jdu kousek dál. Vidím cukrárnu, ale když vidím vstup, kde jsou všude střepy, nedopalky od cigaret, pavučiny na vstupu... raději přidám do kroku.
Přece jen se nakonec odvážím zastavit alespoň u „hladového“ okýnka. Mají tam cedulí s různými hambáčemi, tak si jeden dám. Chuť mě přechází v momentě, když paní otráveně hází maso na gril a začne mi vyprávět, že ji okradl dodavatel zboží, když ji špatně vrátil. S rukama od peněz sahá na suroviny, co patří na můj hamburger a otírá se do očividně jetých kalhot.
Tady si už nikdy nic nekoupím.
Majitelé všech možných krámku se zlobí, že jim nejde obchod, ale nikoho z nich se nenápadně zastavit a položit si dvě otázky:
1.Proč by mě měl obchod zaujmout?
2. Proč bych tady měl nakoupit?
Co by měl úspěšný podnik splňovat:
1. Majitel obchodu musí potenciálního zákazníka oslovit. Vzbudit zájem, že zrovna tuhle věc potřebuje a může ji mít hned.
2. Měl by mít na výloze to, co chce zákazníkovi nabídnout. Svůj top produkt. Ten produkt by měl odpovídat období. Těžko prodá v létě sáňky. Měl by tam být čitelné výhody např.: že nemusí čekat na dodání z eshopu a může je mít hned.
Velmi se mi líbil obchod v sousedním městě, kde měl originální vtipnou dekorací a vtipnou hlášku. Lidem se tak dostal do podvědomí a kde jinde nakoupit než v obchodě který znám.